Foto

Günay Güler

Eğitmen

Freelance


Akademik Eğitim

ICT sektöründe 30 yılı aşkın deneyimi bulunan Günay Güler Orta Doğu Teknik Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Mühendisliği bölümünden 1987 yılında mezun oldu.
Çalışma hayatına Teletaş (daha sonra Alcatel-Teletaş) firmasında başladı. Burada Yazılım Geliştirme, Yazılım Test, Proje Yöneticisi ve Deployment Proje Yöneticisi olarak Türkiye’de Telekom sektörünün hızla geliştiği yıllarda yeni teknolojilerin içinde yer aldı. 1993 yılından itibaren sorumluluk alanına Gürcistan ve Azerbaycan projelerini de ekleyerek, söz konusu marketlerin Doğu Bloku sonrası dönemde altyapı yenilenmelerine katkıda bulundu. Bu dönemde işin yanı sıra, müşteri eğitimleri verdi, SPI (SW Process Improvement) gibi süreç ve iyileştirme projelerinin içinde yer aldı.
1996-2001 yılları arasında Belçika’da Alcatel Bell firmasında çalışmalarına devam etti. Merkezi Program Ofiste görev alarak bu organizasyon dâhilinde Almanya, İspanya, Portekiz, Norveç, Slovenya, Rusya ve Türkiye’de yapılan projelerin merkez adına yerinde takip etti. İşin gereği yüzlerce gün bu ülkelerde bulunarak farklı kültürleri ve çalışma şeklini tanıma imkânı oldu. Ayni dönemde Alcatel, INSEAD ve MIT işbirliği ile hazırladığı bir yıllık “Marketing in Telecommunication” programını tamamladı.
2001 yılında Alcatel Teletaş’a döndü. Bu dönemde 40 Milyon USD değerinde bir anlaşmanın tüm aşamalarını yöneten Program Direktörü olarak görev yaptı. Yanı sıra, ARGE ve Destek organizasyonlarını birleşmesini yönetti.
İş, ekip ve değişim yönetimi konusunda edindiği deneyimi start-up seviyesini yeni geçmiş ve bu özelliklere ihtiyaç duyan bir şirkette uygulamak üzere 2004 yılında Telenity İletişim Hizmetleri şirketine Genel Müdür Yardımcısı olarak katıldı. Burada satış sonrasında yapılan tüm hizmetleri kapsayacak şekilde organizasyonu geliştirdi, süreçlerin oluşmasını sağladı. Proje Yönetimi, Saha Destek, Satınalma ve Lojistik, Validation Test (müşteriye özel test) ve Müşteri Eğitim birimlerini kurdu veya var olanları geliştirdi. İlgili dönemde Telenity 2004 yılında 50 kişilik ve 3M USD cirolu, local bir şirketten Meksika’dan Tayland’a, Madagaskar’dan Ukrayna’ya ve Türki cumhuriyetleri içine alan 40’dan fazla ülkeye 20M USD üzerinde yazılım/telekom ürünleri ihraç eden bir şirket haline dönüştü. Ayni zamanda Hindistan/Delhi ofisinin de satış sonrası organizasyonu oluşturdu.
2008 yılında AVEA İletişim Hizmetleri’ne katılan Günay Güler takip eden 8 yıl boyunca Teknoloji organizasyonu dâhilinde farklı alanlarda orta ve üst düzey yönetici olarak görev aldı. Bu dönemde AVEA IT organizasyonunun hemen hemen tüm ürün gruplarında yönetici olarak çalıştı. 2014 yılında AVEA Teknoloji organizasyonda başlatılan yeniden yapılanma sırasında Teknoloji Genel Müdür yardımcısına bağlı olarak Transformasyon sürecini yönetti. Hemen ardından Türk Telekom, AVEA, TTNet birleşmesinde Teknoloji organizasyonun yapısını oluşturmada görev aldı. Bu dönemde çalışma şekli, süreçleri, kültürleri farklı onlarca bölüm ile görüşerek, Birinci Seviye (L1) Operasyon organizasyonun yapısını ve süreçlerinin omurgasını oluşturdu.
Yanı sıra, 2009 yılında ARMA Partners’ın Eğitimcinin Eğitimi programına katılarak, şirket içi eğitmen oldu. İki yıl boyunca 200’den fazla katılımcıya Problem Çözme, Karar Verme gibi soft skill eğitimleri ve ITIL Framework gibi teknik süreç eğitimleri verdi. 6 Sigma alanında eğitim gördü, Kiralama süreçleri ve Satınalma süreçleri ile ilgili projeler yaparak Green Belt sahibi oldu. 2010 yılında Koçluk eğitimi alarak şirket içindeki yeni yöneticilere Kariyer Koçluğu yapmaya başladı. 2015 yılında Mentorluk eğitimi olarak şirket içi mentor olarak genç yöneticilere destek oldu.
İlgili dönemde özellikle ilgilendiği Kurumsal Dış Müşterilere SLA verebilme ve gerçekleştirme fikri, zamanla bunu sağlamak için servis iyileştirme, servis sahiplenme, servis KPI, servis ağacı, akıllı alarmlar gibi alanlara yönelmesine sebep verdi. 2013 yılında IT organizasyonu çapında başlattığı Servis Sahipliği inisiyatifi ile Planlama ve Operasyon organizasyonlarını beraber çalışmasını sağlayarak 1000’den fazla iç ve dış servisin tanımlanıp üzerinde çalışılmasını sağladı.
En son Türk Telekom grubunda Ürün ve Servis Sunumu Direktörü olarak görev yapan Günay Güler 2016 Ekim ayından bu yana Yönetim, Süreç danışmanlığı ve Eğitim alanında çalışmalarına devam etmektedir.

Şimdiki Görevi